Je leest het ’t eerst op Grazia.nl

De Telegraaf komt met internetsoap

AMSTERDAM - Op 22 maart lanceert De Telegraaf de eerste internetsoap van Europa. In De Blauwe Bank zijn rollen weggelegd...

De Telegraaf komt met internetsoap

AMSTERDAM - Op 22 maart lanceert De Telegraaf de eerste internetsoap van Europa. In De Blauwe Bank zijn rollen weggelegd voor bekende soapies als Ruud Feltkamp, Pip Pellens, Pim Wessels, Pamela Teves, Marloes van der Wel en Gaby Blaaser.

Op de websites van De Telegraaf en Privé verschijnen elke maandag, woensdag en vrijdag om half twaalf 's ochtends nieuwe afleveringen van De Blauwe Bank. Elke aflevering duurt drie minuten en is zowel op een tablet als op een mobiele telefoon te bekijken. De dramaserie gaat over een supermarkt, waar alle hoofdpersonen op de een of andere manier mee te maken hebben.

"Een heel herkenbaar thema voor jongeren, die misschien zelf in een supermarkt werken, maar in principe voor iedereen die er wel eens boodschappen doet", zegt creatief producent en regisseur Tim Satony in de krant. "De acteurs waren superenthousiast. Ik denk echt dat we iets unieks bieden." Er zijn al 30 afleveringen opgenomen.

In de Verenigde Staten is het fenomeen 'internetsoap' al een stuk bekender. Beroemdheden als Tom Hanks en Steven Spielberg verleenden er hun medewerking aan.