Speciaal voor alle examenkandidaten: concentratie- & stresstips

Vandaag is dé dag! Eindexamenkandidaten beginnen aan hun examens. Spannend! En om je twee uur lang te kunnen concerteren...

Lees ook

Vandaag is dé dag! Eindexamenkandidaten beginnen aan hun examens. Spannend! En om je twee uur lang te kunnen concerteren in een gymzaal met hoestende mensen, tikkende pennen en moeilijk vragen voor je neus is bijzonder moeilijk. Maar don’t worry, wij hebben de beste concentratie- en stresstips voor je op een rijtje gezet:

1. Bananen 
Er bestaat voedsel dat helpt tegen je stress. Zo ook de banaan. Als we gestrest zijn, stijgt namelijk ons metabolismeniveau en vermindert het potassiumgehalte (een mineraal dat de hartslag normaliseert). Een banaan is de snelste fix voor dit probleem. Ook tegen een luid knorrende maag overigens.

2. Bewegen
Het is begrijpelijk dat je alleen maar met je neus in de boeken wil, pardon, moet duiken, maar om je zo goed mogelijk te concentreren en je stressniveau te laten dalen is het ook belangrijk om tussendoor te bewegen. Zet de radio keihard aan en dans vijf minuten door de woonkamer of ga een rondje hardlopen.

3. Apps
Ha, afleiding! Nee, dit is geen studie-ontwijkend gedrag maar dit zijn fúnctionele apps. Echt! Simply Being is een app waardoor je zen wordt door naar natuurgeluiden te luisteren. De app Headspace heeft geen toeters en bellen, hij helpt je om eventjes even helemaal NERGENS aan te denken. Ook niet aan alle dingen die je mist door NIET op Facebook en Instagram te kijken…

4. Geen suiker
Wanneer je gestrest bent, raakt je lichaam uit balans. Hierdoor heb je vooral zin in suiker en dit moet je juist níet eten. Suikers maken concentreren nóg moeilijker. Zet een bakje nootjes op je bureau – dan graai je vanzelf in iets gezonds.

5. Ryan Gosling
Vijf seconden naar Ryan Gosling kijken? No problemo!

6. Lachen
Na zes uur non-stop blokken wil je liever een potje huilen. Alleen tja, lachen helpt, dus… Snapchat gekke bekken naar elkaar, zoek de leukste gifjes en mail die naar je bff. Of laat je kietelen. Stress is net een ballon, als je lacht loopt-ie leeg. Wiskundetentamen? Wahahaha, eitje.

7. Examenselfie
Gedeelde smart is halve smart. Pak je mobiel en snapchat jouw bureau vol aantekeningen, boeken en markeerstiften. #jebentnietalleen

8. Blijf ademen
That’s it! En good luck.

Lees ook: Ontstress met deze apps

Beeld: Sanoma,Twitter

Laatste nieuws

Zie ook