doDisplay('div-gpt-ad-GraziaNL_below_menu_allpages');

8 Tips om sneller af te vallen, zónder te sporten

Een maatje minder klinkt bij veel vrouwen als muziek in de oren. Wat nóg beter klinkt, is afvallen zonder ook maar een s...
doDisplay('div-gpt-ad-GraziaNL_below_image_article');
8 Tips om sneller af te vallen, zónder te sporten

Een maatje minder klinkt bij veel vrouwen als muziek in de oren. Wat nóg beter klinkt, is afvallen zonder ook maar een stap in de sportschool te zetten. Door deze acht kleine aanpassingen in je dagelijkse leven, ben je al goed op weg.

doDisplay('div-gpt-ad-GraziaNL_in-content_top_article');

1. Zorg dat je genoeg drinkt
Het is belangrijk voor je lichaam om goed gehydrateerd te blijven, zodat alle stoffen en waters die het niet nodig heeft, verwijderd worden. Ook is er aangetoond dat als je honger hebt, je vaak eigenlijk dorst hebt. Neem daarom voor het eten altijd een beker water, zodat je niet meer eet dan nodig is.

2. Houd een eetdagboek bij
Je hoeft echt niet elke calorie te tellen, maar vaak snack je ongemerkt meer dan je denkt. Door in een (online) dagboekje bij te houden waarin staat wanneer je wat eet, word je bewuster van wat je op een dag naar binnen werkt en zul je minder snel naar iets (ongezonds) grijpen.

3. Eet voldoende magere eiwitten
Koolhydraten eten is goed voor een energie-boost. Maar om je metabolisme de hele dag op gang te houden en langer een vol gevoel te hebben, zijn proteïnen, ook wel magere eiwitten genoemd, belangrijk. Denk aan gegrilde kipfilet of tofu.

4. Neem voldoende nachtrust
Vroeg naar bed gaan zorgt er niet alleen voor dat je snacks laat liggen, maar het geeft je lichaam ook écht de kans om te rusten en calorieën te verbranden.

5. Weg met de weegschaal!
De weegschaal geeft jouw gewicht aan, maar niet de reden daarachter. Zo ben je misschien aangekomen doordat je spiermassa aan het kweken bent, of juist afgevallen omdat je eigenlijk hartstikke uitgedroogd bent. Kijk dus niet alléén naar dat getalletje.

6. Omarm je 'spastische' trekjes
Hoe gek het misschien ook klinkt, het friemelen aan je haren en tikken met je voet op de grond zijn ook vormen van beweging. Voor anderen misschien irritant, maar voor jou niet per definitie slecht.

7. Verander je manier van reizen
Heel erg voor de hand liggend, maar pak eens vaker de fiets in plaats van de auto. Of ga eens een lekker stuk wandelen. Niet alleen beweeg je zo een stuk meer, je krijgt ook weer heerlijke frisse lucht binnen waardoor je vanzelf een boost krijgt.

8. Sla nooit je ontbijt over
Heel cliché, maar het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Begin met een goede portie eiwitten om de dag goed te beginnen. Door een stevig ontbijt krijgt je stofwisseling een enorme boost, zodat je de rest van de dag calorieën blijft verbranden.

Lees ook: Met déze tip eet je zo'n 200 calorieën minder per dag

Bron: Littlethings.com, Beeld: Istockphoto

doDisplay('div-gpt-ad-GraziaNL_in-content_bottom_article');