5 Oefeningen die na één work-out al resultaat laten zien

Ga je bijna op vakantie, en wil je snel nog een beach body creëren? Helaas, spieren ontwikkelen zich niet in één dag. Ma...

Lees ook

Ga je bijna op vakantie, en wil je snel nog een beach body creëren? Helaas, spieren ontwikkelen zich niet in één dag. Maar dat neemt niet weg dat jij zelf al resultaat kunt zien na slechts één work-out. Daarom de beste oefeningen op een rij, waarbij je meteen na je sportsessie resultaat ziet.

Work, work, work

Maar hoe zit dat dan? Bij sommige oefeningen wordt er meer bloed naar de spieren gepompt, waardoor ze opzwellen in een positieve manier, schrijft Women’s Health. Daardoor lijkt het meteen alsof je summer body-proof bent na één work-out. Sta je te trappelen om te beginnen? Lees dan snel verder.

1. Kettlebell swings

Door met je benen wijd te staan, met een kettlebell in beiden handen, door je benen te “schommelen”, span je vrijwel alle spieren van de achterkant van je lichaam aan. De billen, de rug en de hamstrings worden met deze high-intensity training maximaal aangespannen, voor een strak resultaat na je training. Daarnaast ga je van deze oefening zweten en raak je je overtollige vocht kwijt, waardoor je slanker lijkt. Niet helemaal duidelijk? Kijk hier hoe je een kettlebell swing kunt doen.

2. Deadliften

Dit lijkt een beetje op squats, maar dan met zware gewichten. Deze oefening spant alle spieren in je billen en benen aan, waardoor deze na je oefeningen branden en dikker voelen. En dat is natuurlijk wat je wil!

3. Sumo squats

Dit lijkt ook op squats, maar dan zet je je voeten schuin, zodat je dezelfde houding aanneemt als een sumo-worstelaar. Vervolgens buig je door je knieën en begin je met squatten. Met deze oefening voel je de spieren aan de binnenkanten van je benen, en geven hetzelfde resultaat als het vorige puntje.

4. Man-makers

Een man-maker is een hele effectieve work-out, waarmee je je hele lichaam aan het werk zet. Het is echter wel een moeilijke oefening om uit te leggen. Bekijk daarom hier een instructie-filmpje. Je buik zal minder opgeblazen zijn, omdat je spieren hard werken en het overtollige vocht afgedreven wordt.

5. Resisted Bird-Dog

Deze oefening is een goede voor de buikspieren. Je gaat op handen en knieën zitten op de grond. Je maakt een elastiek vast om je linkerbeen, en houdt hem vast in je rechterhand. Dan til je je arm en been met het elastiek op, en zet je weer neer. Dit herhaal je een aantal keer, en wisselt dan af met de andere kant. Deze oefening is ook mogelijk zonder elastiek. Snap je de oefening niet helemaal? Kijk dan hier voor een instructiefilmpje.

Lees ook: Zo verbrand je 1000 extra kcal per dag

Bron: Women’s Health UK, Beeld: iStock

Laatste nieuws

Zie ook