Zó verbrand je dagelijks meer calorieën

Het is iedere keer weer een struggle om jezelf naar de sportschool te slepen na een lange werkdag. Voor de mensen die wé...

Lees ook

Het is iedere keer weer een struggle om jezelf naar de sportschool te slepen na een lange werkdag. Voor de mensen die wél iedere dag braaf naar de sportschool gaat, bravo! Gelukkig zijn er voor de mensen met minder tijd (of zin) ook goede trucjes om gedurende de dag meer calorieën te verbranden. Komen ze:

1. Kwartiertje zweten
Om je metabolisme een echte oppepper te geven, zou je het beste in de ochtend kunnen sporten. En nee, daar hoef je geen uren voor uit te trekken. Zet je wekker vijftien minuutjes eerder en doe in die tijd een paar jumping jacks, squats, push ups en crunches. Zo ben je niet alleen meteen wakker, je hebt ook nog eens aardig wat calorietjes verbrand, volgens fitnessgoeroe Tony Horton.

2. Tien kleine oefeningen
Ook legt Horton het volgende uit aan Health.com: “Gedurende de dag tien keer een kleine oefening doen, is al genoeg voor het verbranden van zo’n 300 tot 400 calorieën. Doe bijvoorbeeld een paar lunges als je naar de badkamer loopt en squat terwijl je de afwas aan het doen bent.”

3. Flesje water
Heb jij ook altijd een flesje water bij je? Dat is mooi, want water drinken is hartstikke gezond. Maar om meer in beweging te komen, is het het beste om een heel klein flesje water bij je te hebben. Zo ga je hem vaker vullen en beweeg je dus meer. Want voor je het weet zit je alweer een paar uur achter elkaar aan je bureau, zonder enige beweging.

4. Touwtje springen
Tijdens je favoriete tv-show word je altijd weer gestoord door die vervelende reclames. Voortaan heb jij in die korte tijd wel iets beters te doen, namelijk touwtje springen! De meeste reclameblokken duren zo’n zeven minuten en in die tijd kun je heel veel calorieën verbranden door even touwtje te springen, aldus Tony.

5. Rap muziek
Om het beste uit je run te halen, kun je het beste naar rapmuziek luisteren. Dit blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Londen en Spotify. Dit genre heeft 120 tot 140 beats per minuut en dat is het beste tempo om op te rennen. Iedere keer dat jij je voet op de grond zet, is er een beat. Onbewust ga je meelopen op de muziek, waardoor je op een hoger tempo gaat lopen, dús meer calorieën verbrandt.

6. De simpele dingen
Meer calorieën verbranden zit hem ook vaak in de simpele dingen. Neem bijvoorbeeld iedere dag de trap in plaats van de lift. Ook lopen in plaats van met de tram of metro gaan, is een goed alternatief.

Lees ook: Zo verbrand je naar verluidt 1000 calorieën in één uur

Bron: Health, Beeld: iStockphoto

Laatste nieuws

Zie ook