Het eetdagboek van Renée van der Schoot

Renée van der Schoot (27) is presentatrice, tv-maker, YouTube’er en bekend van girlband Ferzuz. Voor Grazia hield ze ee...

Lees ook

Renée van der Schoot (27) is presentatrice, tv-maker, YouTube’er en bekend van girlband Ferzuz. Voor Grazia hield ze een eetdagboek bij.

MAANDAG
Ik begin met jus d’orange, koffie en havermout met amandelmelk, blauwe bessen, aardbeien en pecannoten. Tussendoor een sesamcracker met een Surinaams ei. Voor de lunch een haring met wat stukjes kibbeling, een cappuccino en een boterham met oude kaas tussendoor. Dan ga ik vier kilometer hardlopen. ’s Avonds biefstuk met friet en salade van mijn moeder. Na het eten ga ik kort tennissen en ik drink ’s avonds nog twee kopjes thee. Vier glazen water dronk ik deze dag.

DINSDAG
Ontbijt: havermout met walnoten en daarbij koffie en twee glazen water. Daarna plank ik een minuut. Tijdens de opnames drink ik een cappuccino. Mijn lunch is twee bruine boterhammen met ossenworst en een gekookt ei, een bakje gegrilde groenten en drie koppen groene thee. Tussendoor een appel. ’s Avonds maak ik quinoa met kip, geitenkaas, doperwten, munt en perzik. Op het terras drink ik drie glazen witte wijn. Op zonnige dagen drink ik iets meer wijntjes dan normaal. Later neem ik twee stukjes van m’n lievelingschocolade: zeezout/karamel.

WOENSDAG
Ik start met havermout, water en koffie. Voordat de opnames beginnen nog een speltcracker grillworst en een banaan. Ik loop mee met een vrouw die gelooft dat we alleen planten moeten eten, dus ik krijg een gezonde smoothie van aardbei en banaan met superfoods. Ook krijg ik water met een hoge pH-waarde, munt en citroen om te detoxen. Na de opnames heb ik mega honger, maar ik eet alleen een speltcracker met hüttenkäse, een Activia-yoghurtje met granen en wat walnoten, een kop koffie en een glas water. Ik plank een minuut. Dan ga ik naar een festival waar ik ravioli met geitenkaas eet en spaghetti Amatriciane. Ik drink twee witte wijn, een biertje en een glas champagne.

DONDERDAG
Ik begin de dag met een glas water met citroensap, koffie, havermout en water. Tijdens opnames voor mijn YouTube-kanaal lunch ik met een sinaasappel-wortelsapje en een salade met zalm. Tussendoor water en wat chocolade. Ik koop een pizza mozzarella en drink er vijf biertjes bij.

VRIJDAG
In de ochtend drink ik water en koffie bij mijn havermout. Ik drink een detoxsapje met snijbiet, spinazie, bleekselderij, komkommer, appel, limoen, broccoli, peterselie, gember en chlorella. Ik neem een Activia-yoghurtje met granen, een cracker met hüttenkäse en een zakje ‘verantwoorde’ zoutjes. ’s Avonds bestel ik sushi. Ik drink drie witte wijn.

ZATERDAG
’s Ochtends yoghurt met granola, een cappuccino en drie glazen water. Ik lunch met prei-courgettesoep met zalm en een broodje met Philadelphia-spread. Later twee toastjes met geitenkaas en wat tacochips. In de avond paella met kip en scampi’s, gegrilde groenten en salade. ’s Avonds drie witte wijn en vier biertjes.

ZONDAG
Ik begin met een bagel kip, Philadelphia-spread, avocado. Een glas jus en cappuccino. Ik lunch met een krentenbol en een zak worteltjes. Tussendoor een Snicker en vijf dropjes. In de avond een tortilla kip, mais en bonen en quinoasalade. Ik drink water en groene thee om daarna vier kilometer te gaan hardlopen. Voor het slapen twee stukjes chocolade en nog een kopje groene thee.

HOE GEZOND EET ZIJ?

Judith Rolf, natuurdiëtist: “Alles kan, maar elf wijn, tien bier en één champagne in één week is voor je lichaam best wel veel alcohol om af te breken. Je lever wordt er blij van als jij het bij, heel saai, maar wel gezond, maximaal één glas per dag houdt. Havermout met fruit en noten is een goede start; ga daar mee door. Ik zie regelmatig groenten en fruit langskomen, daar word ik als natuurdiëtist blij van. Gevarieerd eten is een goede gewoonte. Wil je extra vezels binnenkrijgen? Kies voor extra volkorenbrood, zilvervliesrijst en ongebrande en ongezouten noten. Of maak zelf muesli van havermout, lijnzaad, chiazaad, zonnebloempitten en kokos. Doe dit door biologische, rechtsdraaiende yoghurt en je hebt een super tussendoortje.”

Reactie Renée: “Fijn om te horen dat mijn eetpatroon goed is. Als je de wijntjes van één week optelt, is het opeens best wel veel, ja. Oeps. Gelukkig is het geen gewoonte en heb ik ze verspreid over zes dagen. Volgende keer bestel ik een Spa rood.”

Laatste nieuws

Zie ook