Onthuld: Waarom de klok altijd op 9:41 staat in Apple-advertenties

Je ziet het of je ziet het niet, maar toch is het echt zo; in elke advertentie van Apple staat het toestel op hetzelfde...

Lees ook

Je ziet het of je ziet het niet, maar toch is het echt zo; in elke advertentie van Apple staat het toestel op hetzelfde tijdstip. Laat dat ‘magische’ tijdstip nou precies 9:41 zijn. Toch heeft het niets met toeval te maken. Het is een kwestie van alles tot in detail voorbereiden. Ja, écht!

Waar het allemaal begon…

Om het te kunnen begrijpen, moeten we teruggaan naar het begin, dus nog voordat het iconische appeltje zo iconisch werd. Op 9 januari 2007 om klokslag 9:42 bracht Steve Jobs de allereerste iPhone uit. En je raadt het misschien al; de klok is sindsdien als het ware stil blijven staan. Toch veranderde alles met de komst van de eerste iPad. Toen veranderde de tijd naar 9:41 op elke advertentie.

Gokje wagen

Waarom? Het antwoord is vrijwel simpel. Bij elke presentatie van Apple vindt de grote onthulling van een nieuw product ongeveer 40 minuten na de start (exact 9:00 uur) plaats. Dat is ook het moment dat de eerste beelden van het nieuwe product onthuld worden. En laat het nou net zo leuk zijn als de tijd op de product shot overeenkomt met het werkelijke tijdstip op dat moment.

Toch is het haast onmogelijk om precies 40 minuten te halen en dus wordt er rekening gehouden met een minuutje meer of minder. Voor de iPad besloten ze om de klok op 9:41 te zetten, en eigenlijk is daar geen specifieke reden voor. Het is slechts een kwestie van een gokje wagen.

Lees ook: De stiekeme iOs 10-functie waar iedereen blij van wordt

Bron: DutchCowboys

Laatste nieuws

Zie ook