Bewezen! Zó kom je van je onderkin af

Heb jij last van een onderkin? No worries, you're not the only one. Een onderkin is vaak één van de oorzaken waardoor je...

Lees ook

Heb jij last van een onderkin? No worries, you’re not the only one. Een onderkin is vaak één van de oorzaken waardoor je soms niet lekker in je vel zit en je minder sexy voelt. Ook al ben je niet stevig, kan je last hebben van een onderkin. Waarom? Omdat het vaak genetisch bepaald is. Gelukkig bestaan er enkele tips om de beruchte dubbele kin alsnog te verminderen en zelfs kwijt te raken! Lees mee.

Double Trouble

Op één bepaalde plek vet verbranden, is technisch gezien niet mogelijk. Vet verbranden gaat namelijk geleidelijk over het hele lichaam. Wel kun je bepaalde plaatselijke oefeningen doen, om de boel wat strakker te maken rondom die dubbele kin. Ook verbetert dit de spiermassa. En spieren verbranden natuurlijk vet!

1. Kauwgom

Kauwgom kauwen is een goede work-out voor je kaken en gezichtsspieren. Deze excercise kan helpen om het vet bij je onderkin de verminderen.

2. Platysma

De platysma-oefening is een hele goede oefening voor de onderkin. De platysma is namelijk een spier die van je kaak naar je schouder loopt. Voor deze oefening doorloop je de volgende stappen:

  • Doe je mond wijd open
  • Trek je onderlip strak over je ondertanden
  • Beweeg je kaak van boven naar beneden

Herhaal deze handeling in het begin 10 tot 15 keer. Daarna kun je het meer keren gaan herhalen.

3. Kusjes therapie

De volgende oefening helpt bij het strekken van je kaak-, gezichts- en nekspieren.

  • Kies een staande of een zittende houding
  • Buig je hoofd helemaal naar achteren, zodat je naar het plafond of de lucht kijkt
  • Tuit je lippen, alsof je iemand een kus geeft. Houd dit aan voor vijf seconden
  • Probeer alle andere spieren in je gezicht te ontspannen gedurende deze oefening

Probeer dit 10 tot 15 keer te herhalen.

4. Neck Roll

De Neck Roll is nog een goede oefening voor je nek, gezicht en kaken. Je kunt dit zittend of staand doen. Net wat je zelf prettig vindt. Houd er wel rekening mee dat je ruggengraat recht is terwijl je dit doet.

  • Beweeg voorzichtig je kin naar een schouder
  • Laat je hoofd vallen en rol langzaam je hoofd terug naar het midden
  • Rol je hoofd voorzichtig naar je andere schouder, tot je kin rust op je andere schouder

Herhaal deze oefening 10 tot 15 keer

5. Houding

Een goede houding is in het algemeen erg belangrijk. Ook kan het ervoor zorgen dat je onderkin stukken minder opvalt, maar helpt ook je kaakspieren sterker worden. Een goede stoel op je werk is daarom essentieel.

Lees ook: Onderzoek: Sporten voor of na het eten, zó verbrand je het meeste vet

Bron: Fitday, Beeld: iStock

Laatste nieuws

Zie ook