Het eetdagboek van presentatrice Anne-Mar

Anne-Mar (31) is presentatrice van o.a. Anti Pest Club en 3Onderzoekt. Ze heeft een hectische agenda en eet deze we...

Lees ook

Anne-Mar (31) is presentatrice van o.a. Anti Pest Club en 3Onderzoekt. Ze heeft een hectische agenda en eet deze week meer buiten de deur dan thuis.

LENGTE: 1,74
MAAT: 38
GEWICHT: 64kg

MAANDAG
Ik neem een rijstwafel en een volkoren cracker met avocado en een cracotte met honing. Daarbij groene thee. Om elf uur krijg ik weer trek en neem ik een plak ontbijtkoek met margarine en pindakaas. Ik lunch met een vriendin en neem een Hindoestaans broodje met kip massala, tomaat, mango chutney en kousenband. In de namiddag ga ik bbq’en bij m’n broer en schoonzusje. Ik eet me suf aan homemade toastjes met garnalensalade, een courgettesoepje, waldorfsalade, bietensalade met feta, stokbrood met roomboter en een kleine hamburger met de helft van een brioche broodje met truffelmayo. Daarna frambozensorbetijs en een amandelcakeje. Ik drink een glas cava en drie witte wijn. O ja, en bij de thee nog een stukje chocola met noten en caramel.

DINSDAG
Vandaag een draaidag voor Zappmissie. Ik gooi spinazie, banaan, blauwe bessen en water in de blender. Dat is een van de goede gewoontes die ik overhield uit een experiment voor 3Onderzoekt: hoe krijg ik zo snel mogelijk de afmetingen van een Victoria’s Secret-model. Ik heb na dat experiment wel moeite gekregen met de hype van nu: alleen maar bezig zijn met bootcampen, detoxen en afvallen. In mijn werk hoor ik vaak meiden van amper dertien jaar oud al zeuren over dikke benen… Daarna een mini-krentenbol. Voor de lunch afbakbroodjes met mozzarella en pesto, en geitenkaas en honing en wat salade met tomaat en courgette. ’s Avonds eet ik heerlijke tabouleh met kip op de set.

WOENSDAG
Ik heb enorme zin in een old school boterham met pure hagelslag. Daarna rondje hardlopen. Als lunch havermout met blauwe bessen, walnoten en melk. ’s Middags twee mais-rijstwafels met gerookte zalm.Tussendoor snoeptomaatjes en een cola light. ’s Avonds brood met olie en een glas witte wijn. Als voorgerecht sashimi van tonijn en een salade spinazie, quinoa, tomaat, komkommer, feta en pecannoten. Het dessert is een trifle van rood fruit, witte chocolade en koekkruimels.

DONDERDAG
Als ontbijt een smoothie. Op de set een eierkoek en een cola light. Dan een stroopwafel, een bruin broodje jonge kaas.’s Avonds het terras op. Ik bestel gegrilde zalmfilet met groene asperges en extra groenten. Als dessert bananencake met witte chocolade en karamel.

VRIJDAG
Ik ontbijt met twee speltcrackers met banaan en kaneel. Later snoeptomaatjes. Als lunch twee speltboterhammen met jonge kaas en frambozenjam. In de namiddag een klein stukje taart omdat een collega jarig is. ’s Avonds heb ik een eetdate met vrienden: pekingeend met hoi sin, curry met garnalen, chili en kokos, rendang, een beetje pad Thai en als dessert een rijstpudding en iets met gefrituurde banaan en ijs. Daarbij twee glazen witte wijn en spa rood.

ZATERDAG
Ontbijt: magere kwark, blauwe bessen, lijnzaad en rozijnen. Daarna rennen langs de Amstel. Als lunch neem ik een banaan. ’s Middags heb ik een borrel met allemaal lekkere hapjes. Ik hou me in: tomaatjes, bruin stokbrood met aioli, twee mini gehaktballetjes zonder satesaus, een grote hand gezouten cashewnoten en drieglazen witte wijn. Later op de avond neem ik nog drie chocolat chip cookies.

ZONDAG
Ik ontbijt met volkoren crackers met bio notenpasta. Als lunch quinoasalade met spinazie, avocado, amandel en mango. ’s Avonds eet ik pecannoten en bruin stokbrood met olijfolie. Daarna gegrilde garnalen, een stuk tonijnfilet, sla met tomaat en ei, watermeloen en een bolletje roomijs met rood fruit. Daarbij 1,5 glas rosé.

Hoe gezond eet zij?

Voedingsdeskundige Kelly Selderijk, Personal Body Plan: “Een complimentje voor de liefde voor voeding die Anne-Mar heeft. Haar basis is een gezonde en volwaardige voeding bestaande uit groenten, fruit, volkoren graanproducten zoals havermout, eiwitten uit vlees, vis en zuivel en goede vetten uit avocado, noten en lijnzaad. Een dessert in de avond past hier prima in. Tip: voeg aan je smoothie een eiwit- en vetbron toe zoals volle kwark of yoghurt. Hiermee houd je langer een verzadigd gevoel en voorkom je een energiedip.”

Reactie Anne-Mar: “Blijkbaar eet ik zo gezond dat af en toe een stroopwafel kan. Ik ben blij dat ik deze officiële goedkeuring heb, daar schuil ik me voortaan graag achter.”

Laatste nieuws

Zie ook