Lingeriemerk Victoria’s Secret in zwaar weer

Komt dit nog goed?

Het is misschien wel het meest bekende lingeriemerk van de wereld, maar achter Victoria’s Secret schuilt een goed bewaard geheim. Het zou namelijk helemaal niet zo goed gaan met het lingeriemerk…

Verkoop

De show in december staat al ruim van tevoren in de agenda van veel vrouwen, maar de verkoop van de lingeriesetjes gaat duidelijk een stuk minder. Het lingeriemerk heeft net zoals veel andere ketens last van de moeilijke tijd in de retailsector, waardoor het bedrijf zes procent minder heeft verkocht dan dezelfde periode vorig jaar.

Collecties

Hoewel het lingeriemerk hier zo’n één miljard euro mee misloopt, komt het niet helemaal als een verrassing. Het bedrijf had enigszins wel rekening gehouden met een eventueel verlies, omdat het eerder ook al besloot hun bad- en kledingcollecties – die goed waren voor ongeveer 460 miljoen euro – te schrappen.

Basis

De lingerieketen wil zich nu vooral focussen op de basis: lingerie en beautyproducten, al betalen ze daar nu wel een flinke prijs voor. Ondanks de flinke tegenvallen van de afgelopen tijd, hoopt de lingerieketen met de Victoria’s Secret Fashion Show en het Coachella festival weer successen te boeken. Ook hopen ze komende jaren de verkoop weer omhoog te schroeven, maar dat het een lastige klas wordt is één ding dat zeker is.

Lees ook: Bewezen: Een Victoria's Secret body is echt haalbaar

Beeld: Getty

Laatste nieuws