Je leest het ’t eerst op Grazia.nl

Interpolis komt met heftige reclame

Speelse video heeft heftige wending.

Interpolis komt met heftige reclame

De nieuwste reclame van Interpolis heeft een wel heel heftige wending. Door middel van een filmpje probeert Interpolis duidelijk te maken dat je nooit met je telefoon moet spelen tijdens het rijden.

Video

De video werd online al meerdere keren gedeeld en als je 'm zelf ziet, snap je ook waarom. Zo begint de reclame nogal speels waarbij een paar vrijwilligers door een parcours rijden, maar tegelijkertijd druk bezig zijn met hun mobieltje. Even een appje hier en een telefoontje daar. Moet kunnen, denken ze, tot ze een voor een tegen een kartonnen auto die voor hen staat knallen.

'Laat je niet afleiden'

Wanneer de vrijwilligers een voor een terugkomen om over hun ervaring te vertellen, schuift Koen van Tongeren aan. Hij vertelt hoe hij in 2011 een peuter doodreed omdat hij bezig was met zijn mobiel. Hij knalde met 90 kilometer per uur op een auto voor hem. 'Laat je niet afleiden' is de boodschap van de heftige reclame.

Reclametruc

Er schuilt nog een ander doel achter deze reclame, al is het waarschijnlijk niet wat je zou verwachten. Marketingsdeskundige Daan Muntinge vertelde aan RTL Nieuws dat het bedrijf een soort doel wil overbrengen. "Ze willen niet alleen overbrengen dat het een zorgverzekeraar is, maar spelen in op de emotie en doen alsof ze het beste met je voor hebben."

Lees ook: Mensen geloven hun ogen niet als ze deze vrouw zien rijden

Bron: RTL Nieuws, Beeld: iStock