De emoties liepen hoog op bij Amsterdammer Bonne Postma. Tot twee keer toe werd zijn fiets door de gemeente weggeknipt en moest hij zijn stalen ros op een industrieterrein ver buiten de stad op komen halen. En dat hij hier dan ook nog eens geld voor moest betalen, ging hem toch echt te ver. Dat de man desondanks wel van een gebbetje houdt, blijkt wel uit zijn ludieke actie. Hij besloot het fietsendepot een koekje van eigen deeg te geven.
Brief
In een brief - die dateert uit 2015 maar nu opnieuw viral gaat - aan de Algemene Fiets Afhandel Centrale laat hij op humoristische wijze weten de gang van zaken niet te waarderen. “De brief is een reactie op twee voorvallen, mijn fiets is twee keer weggeknipt. Echter. Weet u WAAR dat Fietsdepot zich bevindt? Middle of nowhere. En waarom je een tientje moet betalen? Tijd voor een geintje.”, liet hij destijds weten aan AT5. Bekijk de brief hieronder.
Koekje van eigen deeg
“Helaas heb ik in verband met het tijdelijk neerzetten van mijn fiets uw bord moeten verwijderen", schrijft hij. Verder laat hij weten dat het bord 'ergens in IJmuiden' kan worden opgehaald. Uiteraard tegen betaling van de nodige administratiekosten.
Lees ook: Big give away: Fiets van De Fietsfabriek
Beeld en bron: AT5, Parool