Je leest het ’t eerst op Grazia.nl

McDonald's pr-stunt gaat gruwelijk fout

Wat begon als een onschuldige pr-stunt van McDonald’s in de VS, eindigde in een enorme ravage waarbij zelfs de politie aan te pas moest komen…

McDonald's pr-stunt gaat gruwelijk fout

Wat begon als een onschuldige pr-stunt van McDonald’s in de VS, eindigde in een enorme ravage waarbij zelfs de politie aan te pas moest komen…

Wat voorafging

De fastfoodketen bracht in 1998 de immens populaire Szechuan-saus uit als promotie voor de tekenfilm Mulan. Bijna 10 jaar later kwam de saus weer ter sprake in de tekenfilmserie Rick en Morty en werd wederom populair. McDonald’s besloot er op in te haken en beloofde de saus op 7 oktober voor één dag terug te brengen. Let wel: in zéér gelimiteerde opgave.

Limited edition

Die waarschuwing leek mensen niet te deren, want er kwamen duizenden mensen op af. Sommige McDonald’s-filialen hadden naar verluidt slechts 20 kuipjes op voorraad. Door de enorme drukte werd de politie al gauw ingeschakeld. Veel mensen deden vervolgens hun beklag op social media. Een greep uit de reacties:

McDonald's reageert op alle commotie

Bron: NRC, Beeld: Twitter, iStock