Je leest het ’t eerst op Grazia.nl

Tranentrekker: Kerstreclame PLUS maakt veel emoties los

Al krijgt het filmpje niet alleen maar positieve reacties...

Tranentrekker: Kerstreclame PLUS maakt veel emoties los

Moest je bij de kerstreclame van Albert Heijn al wat traantjes wegpinken, houd dan je hart maar vast wanneer je deze commercial bekijkt. De bekende supermarktketen PLUS weet met de speciale reclame heel wat los te maken. Pak de tissues er maar vast bij!

Reclameblok

Wanneer je steevast tijdens het reclameblok hevig begint te zappen, is er een grote kans dat je de video nog niet voorbij hebt zien komen. Toch is het de moeite waard om 'm eens te bekijken, al is het maar om de boodschap die het met zich meebrengt.

Kritiek

In het filmpje doet een kind van gescheiden ouders er alles aan om de feestdagen met beide ouders door te brengen, waardoor ze alles op alles zet om haar plannetje te laten slagen. En met resultaat. Het einde van de reclame is dan ook ontroerend om te zien, al krijgt de supermarkt ook te maken met hevige kritiek.

Zo zou de video volgens sommigen een pijnlijke reclame zijn voor kinderen van gescheiden ouders en een onrealistisch beeld weergeven. PLUS heeft inmiddels in een uitgebreide verklaring gereageerd op alle kritiek rondom het filmpje.

Emoties

"We gunnen iedereen een kerst met de mensen die hen lief zijn, daarom hebben we voor deze insteek gekozen. We begrijpen echter heel goed dat onze commercial emoties oproept. Zeker bij kinderen die te maken hebben of hebben gehad met een vechtscheiding. De bedoeling van de commercial is dat hij mensen raakt en hopelijk inspireert om er, ondanks alles, toch een bijzondere kerst van te maken".

Bekijk hieronder het filmpje.

Lees ook: Waarom iedereen het over deze reclame van het Rode Kruis heeft

Bron: AD Beeld: iStock, YouTube