PvdA blundert met advertentie

Dat heeft alles te maken met het logo...

De PvdA wilde met een advertentie in de Meppeler Courant aandacht vragen voor hun verkiezingscampagne, die van start gaat. Maar dat pakte helemaal verkeerd uit en dat heeft alles te maken met het logo. Het bericht werd namelijk ondersteund met het verkeerde logo, dat ook nog eens voor enorm veel ophef zorgde. In plaats van het normale logo, een roos waar een vuist in is verwerkt, kwam er een logo waarin de vuist de middelvinger opsteekt.

Oeps…

Voorzitter Jolida Voetelink van de PvdA-afdeling in Meppel, begrijpt niet hoe dit heeft kunnen gebeuren. Volgens haar heeft de partij het logo goed aan de advertentieafdeling aangeleverd. "Het is nog niet bekend of het een fout is van de krant of dat er sprake is van opzet”, liet ze weten in een statement.

Commotie

De Meppeler Courant heeft inmiddels gereageerd op alle commotie. Zij beweren dat het logo dat de vormgever heeft aangeleverd ‘niet voldeed aan de technische eisen’, waarna hij opzoek is gegaan naar een grotere versie. Hoe de vormgever aan het logo is gekomen, is niet bekend gemaakt. Dat het logo net iets anders was dan het echte logo van de PvdA, viel hem niet op.

Bron: RTL, Beeld: Facebook, iStock

Laatste nieuws