Je vakantie is één van de hoogtepunten van het jaar en hier heb je dan meestal ook veel geld voor betaald. Erg vervelend natuurlijk als je vakantiebestemming of hotel niet is wat je ervan verwacht had. Maar sommige vakantiegangers gaan wel een stapje te ver met klagen…
1. "We boekten een excursie naar een waterpark, maar niemand zei ons dat we eigen badpakken en handdoeken moesten meebrengen." Are you kidding me?!
2. "Ze nemen daar de siësta wel erg letterlijk. Kunnen jullie die siësta niet afschaffen?"
3. "Het is niet eerlijk dat wij meer dan negen uur moeten vliegen om hier te komen. We spraken met een Amerikaans gezin en zij waren er binnen vier uur’", aldus een gezin aan Thomas Cook.
4. "Overal Spanjaarden. Echt overal: de taxichauffeurs, het hotelpersoneel, in de winkeltjes in het dorp. Maar wij spreken geen Spaans. En zij begrepen geen Nederlands. Dat zouden jullie toch in de brochure moeten vermelden." How is it even possible.
5. "Aan de binnenkant van onze deur hing een kaartje: ‘Do not disturb’. We dachten dat we de kamer niet uit mochten van het hotelpersoneel. We snapten niet waarom, want wanneer we naar buiten keken, was het erg druk rond het zwembad. Toen mijn man zich toch tot aan de receptie durfde begeven, deden ze alsof ze niet begrepen waar we het over hadden. De volgende dagen hebben we het ‘verbod’ genegeerd en zijn we toch uit onze kamer gekomen. Kan u ons misschien uitleggen wat hier de bedoeling van was?"
6. "Jullie brochure toont wit zand, maar het was eerder aan de gele kant."
7. "Ze zouden topless zonnen moeten verbieden op het strand. Mijn man, die gewoon wilde relaxen, vond het een vervelende afleiding."
8. "Tijdens mijn vakantie in Goa in India, was ik onthutst toen bleek dat haast elk restaurant curryschotels serveerde. Ik hou niet van pikant eten."
9. "Hoewel er volgens de brochure een volledig uitgeruste keuken was, vonden we geen eiersnijder."
10. "Niemand had ons gewaarschuwd dat er vissen in het water zouden zitten."
Bron: Het Parool, HLN, Thomas Cook