Je leest het ’t eerst op Grazia.nl

Bikini body? Zo verbrand je naar verluidt 1000 calorieën in één uur

Thank us later!

Bikini body? Zo verbrand je naar verluidt 1000 calorieën in één uur

Paniek! Het is opeens lekker weer en het dringt nu dan ook pas écht tot je door: de zomer staat voor je deur. Maar dat winterlaagje zit er nog aan... Hoe je snel in shape komt voor de mooie dagen? Met déze tip verbrand je naar verluidt tot wel 1000 calorieën in slechts één uur.

Alles, alles, alles

Het geheim voor gewichtsverlies is (naast gezond eten) volgens Bustle HIIT, oftewel High-Intensity Interval Training. Sinds vorig jaar is het een enorme trend op het gebied van work-outf.

HIIT is een vorm van trainen waarbij je wisselt tussen momenten waarbij je all in gaat en momenten waarin je het wat rustiger aan doet. De momenten dat je alles geeft, geef je daardoor ook écht álles álles álles en dat betekent: meer calorieën verbranden.

Uit onderzoek is gebleken dat deze manier van trainen meer effect heeft dan een uur lang op 'normaal' niveau sporten. Daarnaast blijf je ook na het trainen nog veel verbranden.

How to

De beste drie sporten om te gebruiken voor een HIIT oefening zijn fietsen, roeien en rennen, schrijft Bustle. Nu is het niet zo voor de hand liggend om iedere ochtend een stukje te roeien, maar even op je fiets stappen en je sportschoenen aantrekken is natuurlijk wel zo gepiept.

De momenten dat je tot het uiterste gaat begin je met zo'n 30 seconden. Maar probeer ze daarna steeds op te bouwen naarmate je sterker wordt en een betere conditie ontwikkelt. In het begin kun je bijvoorbeeld 1:2 hanteren, wat inhoudt dat je na 30 seconden all in, 60 seconden je rust neemt. Gaat alles hartstikke lekker en denk je dat je kortere rustmomenten kunt pakken? Ga dan voor 1:1, wat inhoudt dat je all in tijdsduur gelijk staat aan die van je rustmoment.

Een goede oefening ziet er ongeveer zo uit: 2 tot 3 minuten warming up, 20 tot 30 minuten HIIT gevolgd door een cooling down van weer 2 tot 3 minuten.

Succes!

Lees ook: Dit mag je nóóit doen als je op dieet bent

Bron: Muscleforlife.com, Bustle, Beeld: Getty