De klantenservice van PostNL reageerde afgelopen nacht op een klagende Amsterdammer, maar dat viel bij sommigen in het verkeerde keelgat.
Platteland
Vikaash Mahabir, een bewoner van Amsterdam, stelde via Twitter de vraag aan PostNL of het bedrijf het niet kwalijk vindt dat ze de longetjes van hun 1-jarige zoontje diverse keren per dag komen vergiftigen met dieseldampen. Ook vroeg de klager zich af of het PostNL dan echt alleen om winstmarge gaat.
Dat de medewerker van PostNL niet gediend was van deze vraag, moge duidelijk zijn. Om kwart over twaalf vannacht reageerde de klantenservice met: "We zijn er mee bezig, Vikaash. Zoiets heeft echter wel tijd nodig. Ik zie dat je midden in Amsterdam woont, kijk ondertussen anders even op Funda voor een leuk huisje op het platteland als je je zo druk maakt over de gezondheid van je kleine."
Grappig of bot?
De volgens velen ietwat botte reactie vonden sommigen best grappig, maar werd niet door iedereen gewaardeerd. PostNL kon zich daar wel in vinden en heeft aangegeven maatregelen te treffen en in gesprek te gaan met de desbetreffende medewerker.
Lees ook: Man verrast door onaangenaam briefje PostNL bezorger
We zijn er mee bezig, Vikaash: https://t.co/WNDbN8bSt0
— PostNL (@PostNL) 15 mei 2018
Zoiets heeft echter wel tijd nodig. Ik zie dat je midden in Amsterdam woont, kijk ondertussen anders even op Funda voor een leuk huisje op het platteland als je je zo druk maakt over de gezondheid van je kleine.
Zo @PostNL - wat is dit voor een bizarre reactie. Kom op zeg.
— Maarten Naaijkens (@snaaij) 16 mei 2018
Het was inderdaad een onhandige reactie, Fred. Wij zijn daarover in gesprek met de medewerker.
— PostNL (@PostNL) 16 mei 2018
Als professioneel bedrijf kan én mag je niet zo reageren. Zelfs nog als ze gelijk zouden hebben.
— Ronnie Zijp ✖✖✖ (@RonnieAmsterdam) 16 mei 2018
Bron: AT5 Beeld: iStock