Shocking: jongen overleden door oordopjes

Hij is al de vierde dit jaar.

Lees ook

Waarschijnlijk heb je dagelijks een koptelefoon op of oordopjes in. Niks mis mee, zou je denken. Maar een jongen uit Maleisië, kostte het zijn leven.

Geëlektrocuteerd

Volgens de New Straits Times werd de zestien-jarige Mohd onlangs dood gevonden met bloedende oren. De site meldt dat de jongen geëlektrocuteerd is door zijn oordopjes, omdat hij zijn telefoon tegelijkertijd aan het opladen was. Het is niet de eerste keer dat iemand overlijd door een elektrische schok, terwijl diegene een koptelefoon of oordopjes draagt. Mohd is de vierde al die er dit jaar aan overleed.

Lees ook: Vrouw bestelt oordopjes op Bol.com, krijgt een heel pikant pakketje

Kleine schok

Hoewel niet duidelijk is wat voor telefoon Mohd gebruikte, laat het merk Apple weten dat het mogelijk is om een kleine schok te voelen als gevolg van statische elektriciteit. "Wanneer u oordopjes gebruikt in gebieden waar de lucht erg droog is, kan er statische elektriciteit opgebouwd worden. Uw oren kunnen een kleine elektrostatische ontlading van de oordopjes krijgen. Als u een statische schok van uw oordopjes ontvangt, betekent dit niet dat er een probleem met uw apparaat of de oordopjes", zo is op website te vinden.

Bij de dodelijke gevallen lijkt het er in ieder geval op dat er sprake is geweest van elektriciteit.

Bron: Teen Vogue Beeld: Getty

Laatste nieuws

Zie ook