Believe the hype: dit merk is de nieuwste obsessie van fashionista’s

Iedereen heeft het erover!

Lees ook

Fashionista’s hebben – na Supreme – een nieuwe obsessie: Palace. Rihanna, Justin Bieber en Jay-Z zijn ook al fan.

Samenwerking

Als er een kledingmerk vorig jaar wereldheerschappij kon claimen, was het Supreme wel. De definitieve doorbraak van de skaters brand, onder meer te danken aan een samenwerking met Louis Vuitton, zorgde ervoor dat ieder zichzelf respecterend modemeisje voor items met het rode Supreme-logo ging. En behoorde je niet tot the lucky few die meteen de felbegeerde items konden scoren, dan moest je flink de creditcard laten wapperen voor als mensen de kledingstukken voor bijna driemaal de waarde doorverkochten.

Puur resellers gold. Supreme lijkt all hyped out. Maar Supreme lijkt all hyped out. Tuurlijk, pre-Louis-Vuitton-items worden nog voor flinke prijzen van de hand gedaan op Ebay, omdat die nou eenmaal exclusiever zijn, maar hun nieuwe producten doen het een stuk minder en kopieën zijn ook al overal te vinden. Niet gek dat modeminnaars hun blik alweer op de next best thing hebben gericht. De nieuwe oogappel: Palace Skateboard, ofwel Palace.

Lees ook: Deze stijlvolle jas neemt het internet over

Opzichtige prints

Dit merk werkt met hetzelfde hebberigmakende systeem waar ook Supreme zijn succes aan dankt: gelimiteerde oplages, interes- sante samenwerkingen, onverwachte online drops, weinig fysieke winkels (alleen in Londen, New York en Tokio) en vooral een grote dosis lak-aan-alles-mentaliteit om het allemaal too cool for school te houden. De bijzondere manier waarop ze hun kleding omschrijven bewijst dat. Denk aan teksten als ‘Don’t hate the player, hate your mum’ in plaats van ‘katoenen hoodie met print’, zoals bij de meeste webshops. Volgens oprichter Lev Tanju heeft Palace zijn succes te danken aan authenticiteit en Tanju’s liefde voor opzichtige prints.

Een van de eerste fashionista’s die met een Palace-item werd gespot, was modelegende en redacteur Hamish Bowles van Vogue USA. Al snel volgden de modellen, die hun workmode- look van jeans en kleine designer tasjes dat nodige beetje extra gaven met een dikke Palace-sweater. Ook Jay-Z, Rihanna en Justin Bieber zijn al gespot in Palace-items. En daar is nu dan een samenwerking met Polo Ralph Lauren, waarvan verwacht wordt dat het Palace naar een nog hoger niveau tilt. Wij zetten de shirts, sweaters, fannypacks en ja, zelfs het skateboard met het bekende Polo Ralph Lauren-logo alvast op onze wensenlijst.

Tekst: Xaviera Aubri Beeld: BSR

Laatste nieuws

Zie ook