doDisplay('div-gpt-ad-GraziaNL_below_menu_allpages');

Here you go: vijf tips voor minder stress

Zo heb jij stress onder controle
doDisplay('div-gpt-ad-GraziaNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-60d2088f3d632 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60d2088f3d632 img{#fig-60d2088f3d632 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-60d2088f3d632 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60d2088f3d632 img{#fig-60d2088f3d632 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-60d2088f3d632 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60d2088f3d632 img{#fig-60d2088f3d632 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-60d2088f3d632 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60d2088f3d632 img{#fig-60d2088f3d632 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Here you go: vijf tips voor minder stress

Tegenwoordig heeft iedereen het maar druk, druk, druk. Er moet van alles gebeuren op je werk, eenmaal thuis ligt er er een berg (af)was op je te wachten en dan moet je ook nog een gaatje vinden om weer eens op bezoek te gaan bij je moeder. En dan hebben we het nog niet eens gehad over je vriend(in) die graag aandacht wil en de sportschool die zich afvraagt waar je blijft. Het is soms lastig plannen en geeft behoorlijk veel stress. Door deze tips hou je alles onder controle.

doDisplay('div-gpt-ad-GraziaNL_in-content_top_article');

1. Mediteren

Door te mediteren kom je tot rust en dat kan helpen om je stress te verminderen. Je kunt zelf kiezen hoe lang je mediteert. Al doe je het maar tien minuten per dag, alle rustmomentjes helpen.

2. To do lijstjes

To do lijstjes zijn de key voor een georganiseerd begin van de dag. Schrijf alles op wat je die dag of week moet doen en werk ze één voor één af. Doordat je al je taken opgeschreven hebt, geeft dat een opgelucht gevoel in je hoofd wat er automatisch voor zorgt dat je stress al minder wordt.

3. Cursus Time Management

Kom je altijd tijd tekort en ben je niet de beste in plannen? Overweeg dan eens een cursus plannen. Bij Het Effectieve Werken helpen ze je structuur aan te brengen in je dagelijkse leven en leer je hoe je meer grip krijgt op hectiek. Gegarandeerd dat jij na deze cursus weer kunt ademen en genieten van het leven.

4. Stel niet uit

Hoewel uitstellen de makkelijkste optie lijkt op het moment dat je omkomt van alles wat je moet doen, is het juist niet verstandig. Hoe vervelend de taak ook is, doe het gelijk. Hoe langer je het uitstelt, hoe meer je er over gaat stressen en er tegenop kijkt.

5. Focussen op je ademhaling

Via je buik ademen helpt goed tegen stress. Ga zitten en leg één hand op je buik en de ander op je borst. Adem dan diep in door je neus en adem vervolgens weer rustig uit. Probeer dit zo'n zes tot tien keer te doen per minuut. Dat betekent dat je ongeveer 6 seconden moet doen over één ademhaling. Na een paar minuten voel je je weer stukken rustiger.

Bron: Cosmopolitan Beeld: iStock

doDisplay('div-gpt-ad-GraziaNL_in-content_bottom_article');