![Nikkie Plessen: 'Kleding moet een belevenis zijn' Nikkie Plessen: 'Kleding moet een belevenis zijn'](https://thumbor.pijper.io/Rn7XzHlgOXBrWToiYVDUyvw3I98=/728x410/top/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fcdn.pijper.io%2Fsource%2Fgrazia%2Fgrazia%2F2019%2F09%2Fnikkie_1.jpg)
Met het openen van twee N BRANDS modehuizen blijft het fashion imperium van Nikkie Plessen (34) groeien.
Shoppen in dezelfde winkel
Een modehuis waar je met het hele gezin kunt shoppen, dat is N BRANDS, het nieuwe concept van Nikkie Plessen. Deze maand opende ze de eerste twee filialen in Zwolle en Den Haag, in twee imposante panden met meerdere verdiepingen. Hier brengt ze alle NP Fashion merken samen onder één dak: NIKKIE, Selected by Kate Moss, NIK&NIK, FIFTH HOUSE en straks ook haar mannenlabel SUSTAIN.
“Het idee is dat je hier met zijn allen heen kunt, als moeder, dochter en zoon, maar ook als vader. Volgens mij is dat iets wat goed werkt, je kunt allemaal shoppen in dezelfde winkel”, vertelt Nikkie aan Grazia. Haar ambitieuze plan is dat het niet bij deze twee modehuizen gaat blijven.
“Alles wat we nu gaan openen, zal een N BRAND store worden. Ook gaan we bekijken of we bij de filialen waar NIKKIE en NIK&NIK wordt verkocht de winkelruimte kunnen uitbreiden, zodat we hier in de toekomst ook alle merken op één adres kunnen samenbrengen. En we willen die plannen graag internationaal doortrekken. Duitsland is voor ons bijvoorbeeld een belangrijke markt, daar willen we ook proberen een N BRAND store op te zetten.”
Lees ook: Nikkie Plessen showt killerbody
Niet stilzitten
Nieuwste aanwinst binnen NP Fashion is Nikkie’s eigen mannenlijn SUSTAIN. Deze wordt in december officieel gelanceerd, maar zal vanaf november al in de winkels hangen. “De vriend van de NIKKIE-klant kan nu ook los. SUSTAIN wordt een mid-to-high end streetwear label voor mannen, een mix van urban en chic met uitgesproken artworks en grafische prints. Dus T-shirts, hoodies, nette broeken en joggingbroeken, gecombineerd met een leren jas of oversized vest”, aldus de mode-onderneemster.
Nikkie vervolgt: “Ik vind het leuk om steeds groter te gaan en steeds weer iets nieuws te bedenken. Ik houd gewoon niet van stilzitten, dus ik ben altijd weer bezig met het volgende plan.” En hoe: op 19 december staat NIKKIE IN CONCERT op de planning, een mix van muziek en fashion, denk: Victoria’s Secret meets Vrienden van Amstel. Een avond voor iedereen, met optredens van o.a. Frenna, Glennis Grace, André Hazes, Davina Michelle, Johnny de Mol en veel verrassingsacts.”
Het concert vorig jaar voor 3000 man was zo’n overweldigend succes, dat ze nu de Ziggo Dome heeft afgehuurd, waar 15.000 mensen in kunnen. En ook dit is al uitverkocht. Nikkie vertelt dat ze het belangrijk vindt dat haar merk iets groters is dan alleen een modehuis. “Ik wil een wereld creëren waar mensen zich mee willen en kunnen identificeren. Je vraagt ze om een bedrag neer te tellen voor je kleding, dan wil ik dat het méér is dan alleen maar een trui. Ik vind dat een kledingstuk moet leven. Het is leuk als je het ergens voorbij ziet komen of iemand draagt het waar je bewondering voor hebt. Het moet een belevenis zijn!"
Tekst: Jill Waas Beeld: BSR