In het boek 'Je doet het toch wel gratis?' ,geschreven door Mascha Feoktistova en manager Max de Vries, wordt inzicht gegeven in welke keuzes er gemaakt kunnen worden met betrekking tot Influencer Marketing. De queen van influencing is in Nederland natuurlijk Anna Nooshin en in dit boek doet ze haar eigen boekje open over dit onderwerp.
Online
In haar hoofdstukje doet Anna een paar opvallende uitspraken. Zo vertelt ze onder andere dat haar intrede in de online wereld niet per se uit passie begon, zoals bij veel vloggers en Influencers het geval is, maar uit een vooruitziende blik dat de hele 'online wereld' weleens heel groot kon worden. Nadat Anna deze conclusie voor zichzelf trok, wachtte ze dan ook niet lang om hierop in te spelen en startte kort daarna een vrouwenwebsite. Toen al een echte zakenvrouw dus.
Lees ook: HNTM-kijkers raken niet uitgepraat over bijzondere look Anna Nooshin
Mascha
Ook vertelt Anna dat ze door Mascha ontdekte wat ze wilde doen in het leven. Anna: "Ik keek met volle bewondering naar haar als ze duizenden fans geduldig te woord stond tijdens haar Beautygloss-events. Ik zag dat ze van haar grote liefde haar werk had gemaakt. En na veel gesprekken met haar besefte ik dat ik dat ook wilde. Langzaamaan begon ik toen mijn focus te leggen op mijn persoonlijke social mediakanalen."
Bron: Je doet het toch wel gratis? | Beeld: BSR