Gisteren was de laatste proef voor de finale van Expeditie Robinson. Nog één keer moesten de kandidaten alles op alles zetten om die felbegeerde finaleplek te bemachtigen. Echter was er al vóór de uitzending bekend wie er doorgingen naar de finale, omdat RTL per ongeluk het verkeerde voorstukje uitzond in de reclame. Oops!
Voorproefje
Al voorafgaand aan de uitzending konden oplettende kijkers zien welke kandidaten een finaleplek bemachtigd hadden. RTL had namelijk al een spotje uitgezonden in aanloop naar de finale, die eigenlijk pas ná de uitzending uitgezonden had moet worden.
Daardoor wisten kijkers al vroegtijdig dat Hugo Kennis, Eva Cleven en Shary-An Nivillac doorgingen naar de finale.
Lees ook:Kim Kötter: 'Ze heeft mij een behoorlijke streek geleverd'
Antwoord
"Nadat de echte Robinsons al uit het programma waren gestemd, kan dit er ook wel bij. Zolang echte Robinsons niet doorgaan naar halve finales en finales is dit programma geen ring waard", reageert een boze fan op Twitter.
RTL reageerde tegenover RTL Boulevard op de fout. "Als gevolg van een menselijke fout is de promo eenmalig een dag te vroeg uitgezonden waarin de finalisten van Expeditie Robinson al te zien zijn. We vinden het uiteraard heel spijtig voor de trouwe fans dat daardoor de uitkomst van de halve finale bekend is...", aldus RTL.
Er is een voorstukje opgedoken (op RTL) met de mogelijke finalisten van #ExpeditieRobinson. Uiteraard ga ik deze niet delen.. maar zo fout van de zender als dit dus voortijdig verklapt is. 😩
— Judith (@judithblogtsolo) December 8, 2019
#ExpeditieRobinson finalisten al bekend gaat lekker #RTL.
— Tom (@dvine2000) December 8, 2019
Nadat de echte Robinsons al uit het programma waren gestemd kan dit er ook wel bij.
Zolang echte Robinsons niet door gaan naar halve en finales is dit programma geen ring waard
Er kwam dus een reclame van Expeditie Robinson op tv van de finale, waarin je de 3 finalisten zag?????
— Ilse (@ilsedhertog) December 8, 2019
Goed gedaan, RTL 👏🏼 #ExpeditieRobinson
Bron: RTL Nieuws | Beeld: Expeditie Robinson, Twitter