Waarom iedereen het over de nieuwe Interpolis-reclame heeft

Wow!

Rapper Snelle en verzekeraar Interpolis hebben de handen ineen geslagen. Het resultaat? Een bloedmooie videoclip die je werkelijk waar een traantje laat wegpikken.

Boodschap

Snelle lanceerde vorige week de videoclip Smoorverliefd, waarmee hij en Interpolis een belangrijke boodschap willen verspreiden. Interpolis wil jongeren namelijk in laten zien hoe gevaarlijk appen op de fiets kan zijn, en koos daarmee voor rapper Snelle als uitgangspunt.

Lees ook: Rapper Snelle showt eindelijk zijn vriendin

Probleem

"We weten dat het gedrag op de fiets voorspelbaar is voor het gedrag in de auto. Daar krijgen we buikpijn van. Snelle vraagt op een fantastische manier aandacht voor dit grote, maatschappelijke probleem", vertelde een woordvoerder van Interpolis over de samenwerking.

Verhalen

In de video is te zien hoe twee verliefde tieners door een ongeluk uit elkaar zijn gedreven. Snelle ging voor zijn track in gesprek met jongeren die zich in zo'n soortgelijke situatie hebben bevonden.

"Ik was me ook niet altijd bewust van het gevaar van telefoongebruik op de fiets. Door in gesprek te gaan met deze jongeren, snapte ik wat een probleem dit is. Doordat ik hoorde hoeveel ongelukken er gebeuren en wat de impact hiervan is, werd ik geïnspireerd om er een liedje over te schrijven", aldus Snelle.

Bron: De Stentor | Beeld: YouTube

Laatste nieuws