slogan

OMG! Deze modecollectie is to die for

Nieuw seizoen, nieuwe garderobe! Inspiratie genoeg dankzij modemerk Fay. De nieuwe collectie schittert namelijk in Grazia Italia en is to die for.

Iconisch

Fay, onderdeel van Tod's Group, gaat way back. Het fashion merk komt oorspronkelijk uit de Verenigde Staten, maar werd eind jaren '70 overgenomen en verscheen begin jaren '80 op de Italiaanse markt. In slechts een paar seizoenen werd Fay een rijk merk met iconische kledingstukken die stuk voor stuk een elegante en moderne touch hebben.

Match made in fashion heaven

Na de succesvolle samenwerking met Giles Deacon in 2009 en Aquilano Rimondi vanaf 2011, is het modestokje overgedragen aan de jonge Oostenrijkse ontwerper Arthur Arbesser -eerder designer bij Armani- die in 2017 benoemd werd tot creative director van Fay. Zijn passie voor kunst en design zijn de inspiratiebron voor zijn hedendaagse creaties.

Fay en Arthur zijn een match made in fashion heaven. Fay is een merk met identiteit, classe en geschiedenis, Arthurs stijl is elegant, modern, traditioneel en uniek. Hij ontwierp voor het merk onder andere de glanzende zilver jas met spiegeleffect, het spijkjack met witte streep en de tijdloze beige trenchcoat. 

Grazia Italia

De statement stukken uit de nieuwe collectie kregen een ereplekje in Grazia Italia. Het DNA van Fay komt hier veilloos in terug. Geraffineerd en informeel tegelijk. Te dragen naar werk, maar ook in vrije tijd. Hoort thuis in een city-garderobe, maar ook in een outdoor kledingkast. Luxe en innovatie gaan bij Fay hand in hand en ieder kledingstuk straalt rust, elegantie, nonchalance en kwaliteit uit.

Foto's: de Italiaanse actrice Vittoria Puccini in de nieuwe SS19 collectie van FAY 

Neem ook een kijkje backstage bij de shoot: