Klanten ‘in de problemen’ na shoppen bij H&M

Honderden klanten zijn woedend op de populaire winkelketen. 

Maanden geleden een bestelling geplaatst bij H&M en nog steeds niets ontvangen of nog steeds geen bevestiging van je retour? Dan ben je helaas niet de enige… Honderden klanten zijn woedend op de populaire winkelketen.

Kassa

Sinds januari zijn er flink wat klachten binnengekomen bij H&M. In het programma Kassa besloten een aantal klanten dan ook hun verhaal te vertellen, in de hoop dat de problemen snel opgelost kunnen worden.

Afgesnauwd

Een van hen – een meisje genaamd Naomi – bestelde in februari bijvoorbeeld een bikini voor de voorjaarsvakantie, maar heeft deze nog steeds niet ontvangen. "Dan bel je de klantenservice, sta je drie kwartier in de wacht en word je ook nog eens afgesnauwd", vertelt ze in het programma.

Schuld

Een andere klant – een moeder genaamd Jolanda – bestelde kleding voor haar drie kinderen en stuurde daarvan een deel terug. Bevestiging van de retour heeft ze (na heel wat belletjes en mailtjes) nog steeds niet ontvangen. Ze schrok dan ook toen ze bericht kreeg dat ze niets meer mocht bestellen tot haar 'schuld' bij H&M is afbetaald. “H&M heeft het nieuwe systeem gewoon niet op orde en nu heb ik straks een incassobureau achter me aan.”

De oorzaak

H&M stapte in januari over op een nieuw ordersysteem en de klachten zijn het gevolg van technische problemen. Maar no worries! Deze problemen zijn inmiddels geïdentificeerd en er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

Lees ook: De 6 best bewaarde ZARA geheimen onthuld

Bron: Linda Nieuws, Beeld: VARA, Istock

Laatste nieuws