slogan

#GraziaHealthChallenge: NewFysic met Isabel - eerste update

Hier bij Grazia zijn we nooit te beroerd om iets nieuws te proberen en van een leuke uitdaging zijn we ook zeker niet vies. Het zonnetje laat zich steeds vaker zien en binnenkort moeten we dan toch aan die bikini geloven. Daarom: de Grazia Health Challenge!

De komende maanden staan geheel in het teken van Grazia’s Health Challenge: twaalf redactieleden proberen daarom verschillende sporten en diëten uit. De lessen zijn geboekt, de eetschema's gemaakt en we hebben dankzij PUMA Sport fijne activewear om ons fashionable in het zweet te werken. Hoe het ons vergaat, is online op de voet te volgen. Deze week geeft ieder redactielid een update over de eerste healthy & sporty weken. 

Grazia's Isabel gaat met begeleiding van New Fysic voor haar streefgewicht.

"Mijn huid is gladder, mijn nagels witter en mijn haar glanst"

Het is precies vier weken geleden dat ik Grazia's Health Challenge aftrapte met de appeldag. Wat ik nooit had gedacht, is toch echt gebeurd: ik zit er helemaal in en het gaat me wonder boven wonder prima af. Ik slik netjes mijn supplementen en volg mijn voedingsplan. Wat me vooral opvalt is dat ik voorheen erg grote porties at, vooral met pasta of rijst was ik wel erg royaal. Nu blijkt dat een schepje of twee minder ook echt wel voldoende is.

Omdat ik heel veel producten gewoon 'mag' eten, voelt het totaal niet alsof ik mezelf afbeul. Het komt er op neer dat ik drie voedingsgroepen (koolhydraten, groente, en vlees/vis/eieren) in mijn avondmaaltijd verwerk. Bij het thuis koken is dat prima te doen. Veel volkoren pasta, zilvervlies rijst, meergranen wraps, groente en vis op mijn boodschappenlijstje. Wat uit eten gaan betreft: dat was even puzzelen de eerste weken, maar inmiddels heb ik daar ook een manier op gevonden. Aangezien aardappelen (in welke vorm dan ook), witte rijst/pasta en brood niet op de oke-lijst staan, eet ik thuis van te voren twee of drie volkoren crackers zodat ik de koolhydraten alvast binnen heb. Groente en vis/vlees zijn van de kaart prima te bestellen. Dus dat zijn ook geen lastige avondjes meer. Behalve dat het water met citroen na vier glazen je neus uitkomt. En oke, Koningsnach (ik kom uit Den Haag), Koningsdag en het Bevrijdingsfestival op water en anderhalf wijntje was even wennen. Maar daar had ik me op ingesteld en meedoen aan de Health Challenge is een prima pressiemiddel om vooral niet te cheaten. Want die NA-foto komt er, sowieso.

Dat mijn kleding na deze vier weken wat losser zit, helpt natuurlijk ook mee om vol te houden. Maar dat is niet eens het belangrijkste. Ik heb het idee dat mijn huid gladder is, mijn nagels witter zijn en dat mijn haar meer glanst (halleluja!). Het bewijs dat ik gezonder bezig ben en dat is te gek! Volgende week weer een weegmoment bij mijn New Fysic-coach. De kilo's houd ik nog even geheim, wel zo spannend, maar om toch iets van mijn voortgang te delen: toen ik begon was mijn metabolische leeftijd 45, (kanttekening: ik ben 41!), afgelopen week was ik gezakt naar 41. Heel benieuwd hoe het er volgende week voor staat. Ik voel een Benjamin Button, the sequel aankomen.

Survival pakket voor het weekend

Lunch: 4 crackers met zuivelspread light, rookvlees, rauwkost

Asperges met mosterd-citroen-yoghurt saus. Lekker!

Liefde is... Een barman die ginger ale verkleedt als een cocktail

Meergranen wrap met groente en mager gehakt

Het startpakket!

Blijf je ons volgen? Iedere dinsdag, donderdag, vrijdag en zondag geven we jullie online een update en eind juni delen we in Grazia's Body Issue de resultaten van ons harde werken.  Enne, ben jij ook bezig je winterlaagje te verruilen voor een loeistrakke killer body? Vergeet ons dan als je het even moeilijk hebt niet via Instagram of Facebook te taggen met hashtag #GraziaHealthChallenge. Samen komen we er wel!

Alle artikelen over de Grazia Health Challenge vind je hier.